Tanuljunk a Tesco-tól!

tescofelirat.jpgAdott egy bejelentés a Tesco részéről, 13 üzletet bezárnak, ami szimplán egy igazán negatív üzenet és hír. Mind a vásárlók, mind pedig a dolgozók részére. De! A Tesco nagyon jól tálalta, már-már tökéletesen. Őszintén előálltak a farbával! Semmi mellébeszélés, hallgatás, sunyiskodás! 

 

Az alábbi videóban Nigel Jones, a Tesco Hungary vezérigazgatója nyíltan, őszintén elmondja, hogy be kell zárni 13 Tesco üzletet az országban. Beszél ennek az okairól és arról, hogy a Tesco marad Magyarországon, talán ez a második legfontosabb, ha nem a legfontosabb üzenete a cégnek. A videóban Hevesi Nóra, a vállalati kapcsolati igazgató kérdezi a vezérigazgatót, természetesen tegeződnek, hiszen munkatársak. A háttér tökéletes, hiszen a Bízhat bennünk szlogen kellően üt a beszélgetéshez! Jó választás! 

 

Kinek szól a videó?

  1. Vásárlóknak. A  videó elsősorban a vásárlóknak szól, a vásárlókat megnyugtatja, hogy minden negatív változás ellenére marad a Tesco Magyarországon. A vezérigazgató érzelmesen, őszintén beszél a tervekről, az okokról, mindenki számára érthetően. Természetesen a kérdező, nem tesz fel olyan kérdéseket, ami neki kellemetlen lehetne, de hát ezt a videót ők tették ki a saját céges felületeikre, így érthető is ez. 
  2. Dolgozóknak.  A dolgozókat is megnyugtatja a videó, hiszen megerősíti őket abban, hogy igen szükség van rájuk és velük terveznek tovább. A bezárandó üzletek dolgozóit is igyekeznek elhelyezni más üzletekben, vagy segíteni máshol az elhelyezkedésüket. Természetesen azt nem tudhatjuk, hogy ebből mi lesz az igaz, de mint üzenet nagyon jó és hatásos. A beszélgetés végén a kamerába fordulva mondja el nekik az üzenetét a vezér, így még közvetlenebbé, és meggyőzőbbé téve a kommunikációját. Ügyes! 
  3. Újságíróknak, kormányunknak. A média az utóbbi napokban felkapta a hírt, hogy bezár a Tesco jó pár üzletet, így ki voltak éhezve az információra, amit most megkaptak. A kormánynak pedig megüzenték, hogy ok változtattok, mi próbálunk így is helytállni és tovább vállalkozni Magyarországon.

Végső sorban pozitív a videó üzenete, jól összerakták. A megbízhatóságot, állandóságot, hűséget sugallja a vevők, és a dolgozók felé is. Teljesen jó! 

Nézzük a többit, a vállalat Facebook oldalán jelent meg ez a poszt, a videó linkjével, de itt a kép mindennél beszédesebb! 

 tescomarad.jpg

A legfőbb üzenet itt is megjelenik: Maradunk! Alatta pedig az érvek, hogy miért is maradnak. Persze azért a bevétel sem utolsó szerintem nekik, de ez a reklám meggyőző, az utolsó, Mert szeretjük Magyarországot mondat pedig üt, ahogy kell. A posztot azóta már 500-nál is többen megosztották. A kommentek nagy része a Tesco-val vállal szolidaritást, eddig minden a poszt alatt megjelenő kérdésre válaszoltak, helyesen! 

A közösségi média felületeken kívül az Indexen is lehoztak egy interjút a vezérigazgatóval, amely sokáig Index címlapos, kiemelt hír volt. Nagyjából itt is ugyanazokat a dolgokat mondja el a vezér, mint a videóban. De, ha netalántán valaki nem találkozott a Facebook-on a videóval, az Indexen megtudhatta az okokat a bezárásra. Jónak tartom az online felület kiválasztását, hiszen az Index az egyik legfontosabb online híroldal. 

Na de, ha a kedves vásárló nem olvassa az Indexet, nem facebookozik, még így is értesül a legfontosabb üzenetről, hogy a Tesco marad, hiszen a weboldalon most ez az üzenet ugrik fel mindenkinek: 

tesco_hu.jpg

Ugyanaz a reklám, mint a Facebook-on. 

Összegezve, mondhatnám azt, hogy így kell ezt! És tényleg így kell! Ennek az összefogott kommunikációnak véleményem szerint abszolút pozitív hatása lesz a cégre nézve, ez nem kérdés. Persze lesznek fanyalgók és fikázodók, elkerülhetetlen, de összességében jó húzás volt ez az online kommunikáció a Tesco-tól. Elébe mentek a kérdéseknek, találgatásoknak, tisztába tették a dolgokat. Arról nem is beszélve, hogy nyilván a Tesco nem a két szép szemünkért van Magyarországon, hanem pénzt akar keresni, de ez a videó és a többi kommunikációs elem, közelebb hozza a Tescót vásárlóhoz, és a céget teljes mértékben pozitív szereplőként tünteti fel ebben a story-ban. Vélelmezem, hogy ez is volt a céljuk! 

Tanuljunk a Tesco-tól, mert nagyon jól tálalták ezt az ügyet. Kommunikációs szempontból nem tudok belekötni, és igen, engem most csak a kommunikációs elemek érdekeltek! PR-ből most jelesre vizsgázott a Tesco! 

Megosztom Facebookon!
Megosztom Twitteren!
Megosztom Tumblren!