Porsche különlegességek, 2. rész


Télen Limitált Porsche különlegességek címen volt már szó pár igazán klassz, ritka Porschéról. Örömmel jelentem, hogy azóta gyarapodott a fotózott kuriózumok listája, így van szerencsém bemutatni ismét néhány nem mindennapi remeket.
Először ejtsünk néhány szót két Porsche Centrumban fényképezett, fehér szépségről.

Róluk:

A 964-esről először talán nem is gondolná az ember, hogy mennyire ínyenc falat. Pedig az, nagyon is! Elölről nézve akár egy mezei Carrera 2 is lehetne, ami tényleg nagyon rendben van. A megfelelő felnikkel és hasmagassággal a 964 nagyon-nagyon vagány tud lenni. Ez a gép pedig pont olyan. Tükrök rendben, felnik rendben, akár gyanakodhatna is az ember, hogy nem egy hétköznapi Carrera-ról van szó, ám egyik sem olyan részlet, amely ne jelenhetne meg a mezei változatokon is, hisz az újabb modellek már ezekkel a visszapillantókkal voltak szerelve (szemben a korai gépek G-szériáról örökölt szögletes tükreivel), ezek a felnik pedig feláras extraként biztosan rendelhetőek voltak, illetve utólag könnyen cserélhetőek.
Az autó belsejében lévő puritánságot, s a típusra jellemző egyedi sportüléseket megpillantva, majd pedig a hátsó részhez érve viszont egyértelművé válik, hogy mivel van dolgunk! Ott a Carrera RS felirat, s a Turbo modellekre is jellemző lökhárító.
Mindössze 2282 darab készült belőle, ha nem számítjuk az RS America és a 3.8 literes motorral szerelt változatokat, tehát nem túl gyakori verzióval van dolgunk. Az alap Carrera 2-höz képest 155 kilóval könnyebb (1220 kg), s 10 lóerővel erősebb (260 le). Egyébként készült RS Touring változat is, mely valamivel nehezebb, s rendelkezik néhány kényelmi extrával (mint például elektromos ablakemelő). A fentieket és az egyéb, sportos autózást előtérbe helyező technikai módosításokat együttvéve kijelenthetjük, hogy a 964 RS hűen követi a 911 Carrera RS 2.7 által képviselt filozófiát, előtérben a funkcionalitás – ez lejön az autó rendkívül egyszerű, letisztult belteréből is. És mi egy ilyen autónak a funkciója? Többek között az igen tempós haladás, mondjuk egy versenypályán. Vagy esetleg egy kis élményautózás a szerpentineken… Nem mintha a többi 911-es egyébként ne erre (is) lett volna tervezve, de a Porsche példáján is látjuk, a jót is lehet fokozni.
Restaurált, egyébként 71 ezer kilométert futott.
Természetesen az ára is megvan az élvezeteknek, amit az RS nyújt. 100.000 euró alatt felesleges is keresgélni, de a legszebb, keveset futott példányok valahol 150-200.000 euró körül mozognak, vagy akár felette.
A 964-es mellett álló 991-es sem valami hétköznapi kivitel, az ő személyében egy 911 Carrera S Martini Racing Edition-t tisztelhetünk. A széria olyannyira limitált, hogy mindössze 80 darab Martini 911-es fog készülni. Egyébként kizárólag fekete és fehér színekben lehet megrendelni a modellt. Hihetetlen, hogy két ilyen különlegességet sikerült egy helyen megörökíteni!
 Az egyedi megjelenésről a Martini Racing dekor elemek mellett az Aerokit Cup csomag is gondoskodik, mely módosított első lökhárítót, hátul pedig Duck tail alapú dupla spoilert tartalmaz. Belül szintén találkozhatunk Martinis elemekkel, még a küszöbökön is megvilágított 911 Carrera S – Martini Racing felirat látható. Szerintem egy ilyen múltidéző, részben a Porsche sikeres versenygépei előtt is tisztelgő kiadáshoz egy kicsivel növelt teljesítmény dukálna, de sajnos e tekintetben nem nyúltak a gyárban az autóhoz. Aki ezt hiányolja, annak ott a Powerkit opció, amely 30 lóerővel egészíti ki a már meglévő 400-at.
Sajna hátulról fotózni nem lehetett igazán jól, borzalmasak voltak a fények.
A Martini csík a spoileren végződik.
Most pedig lépjünk tovább a Pannónia ringre. Az ezt megelőző bejegyzésben található egy link, amely a blog Facebook oldalára vezet, a Modena Motorsport rendezvényének galériájába, ahol rengeteg Ferrarari-ról, egy Alfa 4C-ről és egy Corvette ZR1-ről is találnak képet az érdeklődők. Viszont Porschéról egyet sem… Pedig voltak szép darabok a ringen. Na, de most! Íme, a millió eurós trió (+ egy 997 GT2):

A rendezvényre megérkezve egyből körülnéztünk a parkolóban, ahol többek között a GT2-esre, s a mellette álló 962C KH és 956-os legendákra lettünk figyelmesek. Habár ezekben a típusokban már korántsem vagyok járatos, mindkettő gépsárkány lenyűgözött, különösen az utóbbi. Nem sűrűn látni ilyen gépeket együtt. Még múzeumban oké, de egy Ferrari rendezvényen?

A mai napig egy 956-os tartja a Nürburgring Nordschleifén a körrekordot, egészen hihetetlen. Ritkasága és több millió eurós értéke ellenére őt sem kímélték, hajtották a pályán – nagyon helyesen, néha meg kell járatni természetes élőhelyén, a versenypályán, elvégre erre lett létrehozva.
A Tic-Tac szponzorált autó szintén lenyűgöző, bár kevésbé tetszik, mint társa. Ő is hatalmas értéket képvisel. A parkolásnál segédkeztünk egy kicsit, így bekerültünk azon kevés emberek csoportjába Marci barátommal, akik már toltak 962-est. Egyébként eladó az autó, egy leendő vásárló is ott volt a helyszínen. Megkérdeztem az egyébként nagyon kedves tulajdonost, hogy mennyibe kerül, de ő csak nevetve annyit mondott, hogy nem szeretnénk tudni!
Számomra a legkülönlegesebb autó a kis kékség volt, a 904 Carrera GTS. Bár keveset tudtam róla, előzetesen már ismertem a típust. Sosem gondoltam volna, hogy Magyarországon fogok látni egyet belőle, nem hogy mozgásban! 116, más forrás szerint 114 darab készült a típusból. 2 literes, 4 hengeres boxer motorja 180 lóerővel mozgatja, mondhatni repíti az autót, hiszen csak 640 kiló a 904-es. A trióból ő a “legolcsóbb”, azonban 1,2-1,5 millió euró körüli árával még ő is a Bugatti Veyron-ok szintjén mozog, ki gondolná?
1964-ből származik, így idén ünnepli 50. születésnapját. Kifejezetten jól áll neki a kék. Mikor a parkolóba érkeztünk, épp a versenypályán autóztak vele, így fogalmunk sem volt róla az első körbenézés után, hogy ő is a Pannónia ringen van. Az olasz paripákban gyönyörködtünk, mikor befordult a boxutcába. Mikor megláttam, egy pillanatra megállt bennem az ütő… Az egyik legnagyobb meglepetés volt számomra, amit autó okozott. Sok mindenre számítottam volna, de rá nem.
Ha valaki komolyan azt mondja, hogy júliusban 5 ilyen különlegességet fogok, ráadásul 2 nap eltéréssel, azt valószínűleg őrültnek tartom, de legalább nevetek rajta egy jót. Pedig semmi sem lehetetlen, ez ismét kiderült!

Author: Bacsa Zoltán