A karantén tizenegyedik napja. Már órák óta hallgatod, hogyan pislog a család többi része. Bekapcsolod a tévét. Nem mondom, hogy a főnyereményt nyered meg Nicolas Cage-el, aki ezúttal a Sorsjegyesekben (Film4, 20.00) adja -James Stewart állandó reinkarnációjaként- a végletekig tisztességes, kiscserkész-erkölcsű, megbízható zsarut (férfit, családapát, stb.), akit egy nap mégis megkísért a szerencsétlenség. A kávézóban, ahol minden reggel elkölti reggelijét, ezúttal nem tudja honorálni a csinos pincérnő (Bridget Fonda) munkáját, mert nincs nála elég készpénz. A hölgy ráadásul különösen rossz napot fogott ki, link pasija az éjszaka zsebelte ki. A jó zsarunál azonban van egy kitöltött lottószelvény, így adja magát az ötlet, hogy felajánlja a hölgynek, hogyha nyer vele, a nyereményt megfelezik. Természetesen, a szelvény számait kihúzzák, a nyeremény pedig négymillió dollár. Ezzel így önmagában semmi baj nem lenne, legfeljebb egy film sztorijának lenne karcsú – a jó zsarut azonban otthon pénzéhes, zsörtölődő rossz felesége (Rosie Perez) várja, aki tudja, hogy a férje nyert, így egy bájos és tanulságos romantikus komédia kerekedik ki ebből a kínos szituációból.
 

Mészáros Márta Napló gyermekeimnek (m5, 20.35) című drámájáról ma már bőven elég annyit elmondani, hogy 1984-ben, Cannes-ban, a Zsűri Nagydíját kapta meg. Személyes hangú, hiteles történelem-óra az átkos ötvenes évekről, belülről és felülről.

Egy igen izgalmas akció-thriller lesz a Védhetetlen (AMC, 21.00) a titokügynökös akció-vonulatból, mely ezúttal egzotikus dél-afrikai környezetben játszódik. Denzel Washington alakítja a történetben azt a hajdani CIA-s nagymenőt, aki aktív korában inkább dolgozott saját zsebére, mint országa hasznára – ez okból most egy fokvárosi védett házban őrzi őt Ryan Reynolds, a karrierjének beindulására váró, leendő CIA-ügynök. A kétkulacsos nagymenőnek azonban nyomára jutnak megbízói… (A képen Denzel és Ryan.) Hommage á Tony Scott.

Van aztán ez az E. Elias Merhige, aki filmes pályáját -kis túlzással- a Zéró gyanúsított (Film4, 22.10) című, ma este levetítendő filmmel tudta le. Élete fő művében mintha Spielberg zseniális Párbaj című filmjét gyúrta volna egybe, Alan Parker Angyalszívével, valamint Lynch Twin Peaksjével… Az eredmény ennek megfelelően egy meglehetősen kusza katyvasz lett, s az ezáltal okozott tétovaság látszik is Aaron Eckhardt igen sokszor, igen közelről mutatott tekintetében, de ugyanígy Ben Kinglsey-nél is, csak nála inkább a hiábavaló munka feletti szomorúságot érezni. Maga a film nem éppen hatástalan, de a buta finálé simán agyoncsapja az alapvetően korrektül felépített rettegős lufit. Lehetne ez a mozi jó is, de éppen az a legnagyobb baj, hogy nem lett az.

Késő este nézhetjük még Johnny Deppet is Betépve (Filmcafe, 23.00), ami ezúttal azonban tényleg egy élmény lesz. Ted Demme remek filmje egy tökéletesen hétköznapi srác életrajza, aki egy hirtelen ötlettől vezérelve az egyik legnagyobb amerikai kokainimportőrré küzdötte fel magát, még régen, valamikor a diszkógömbös, flitteres hetvenes években.