Osztrák spotting: International Sports Car Club Meeting Rust + Bécs

Egy augusztusi szombat hajnalban felkerekedtünk, hogy meglátogassuk a Fertő tó osztrák oldalán található Rust városkáját. Az indok ezúttal az International Sports Car Club által szervezett 4 napos találkozó volt.
Mi a rendezvény 3. napjára mentünk, így már volt némi kép a felhozatallal kapcsolatban. Lexus LFA, Lamborghini LM002, Ferrarik, GT Porschék stb… Szóval bizakodva indultunk reggel Ausztria felé. A békéscsabai kollégák hajnalok hajnalán, 4 órakor vágtak neki az autózásnak, minket 7-kor felvéve Budán. Korán kellett odaérnünk, ugyanis aznapra a Slovakia ring volt a menü, mármint a klubosok számára, így még az indulásuk előtt kellett, hogy megérkezzünk és elkapjuk a tó mellett pihenő penge verdák csapatát.
Átlépve a határt, letérve az autópályáról festői táj tárult elénk. Dombok, lankák, szőlősök, és mindezt átszeli a tükörsima aszfalt, mely időnként mesebeli falvakon, településeken vezet át… Nem véletlen szervezték errefelé azt a találkozót. Pár perccel háromnegyed 10 után értük el a város határát, a fotógépek 9 óra 40 perckor sültek el először. Mi volt az első fogás? Nem más, mint a Rambo Lambo (valahogy megértem, miért lett ez a beceneve), azaz egy LM002-es:
A szépséget és az értelmet ne keressük benne, helyette van brutalitás dögivel! 5167 köbcentis V12-esét a Countach-tól örökölte az első terepjáró (és az első összkerekes) Lamborghini. Az erő kell is, a közel 4,8 méter hosszú monstrum abszolút a nehézsúlyban játszik, 2700 kilót nyom.
Első fogásunk után folytattuk utunkat keresve a szuperautók szálláshelyét. Néhány perc elteltével már a bőség zavarával közdöttünk, no meg az idő hiányával. Nem sokkal több, mint negyed óránk volt megörökíteni a szebbnél szebb autókat.
9:53-kor készült az első kép erről a bordó 612-esről (ilyen szép Scagliettit még sosem láttam).
Ez a 650 lóerősre tuningolt 911 (997) GT2-es volt a legkeményebb Porsche. A mezőnyből ugyan akadna ellenfele, de nem sok, az is biztos!
 Ferrari 458 Italia – jól áll neki a fekete tető.
 A nap meglepetései, rájuk nem számítottunk. McLaren 650 S-t azelőtt még egyikünk sem látott. A típus mondhatni a P1 orrát örökölte, egyértelműen a csúcsmodellre hajazó első dizájnt kapott. Nekem nem különösebben tetszik, még szokni kell. Hátulról maradt az MP4 kialakítás, egyfajta vegyes felvágott összképet adva a gépnek. Tetszik, vagy sem, nagyon komoly fogás, az biztos! 
 A ’60-as évek Amerikájának egyetlen képviselője volt ez az 1966-os Mustang Convertible.
 A főfogás, amit a legjobban vártunk: Lexus LFA. Zseniális a japánok 500 darabra limitált csodafegyvere, lenyűgözött minket! Lengyelországból származott a képen szereplő autó.
Mint ahogyan az később látható lesz, hátulról teljesen át lett alakítva a Lambo, egy az egyben LP560-4, abból is a frissített változat. Nagyon vártuk már a vele való találkozást is, így kicsit csalódtunk, mikor az elejét megpillantva kiderült, hogy csak egy sima Gallardoról van szó. Innen nézve elég furcsa.
 Matt-fekete Maserati Spyder kék tetővel (a háttérben pedig egy Ferrari California). Kár a fóliáért, nem illik az autó világához, filozófiájához.
Sötétkékben az első 991, amit láttam, nagyon jól állt neki! Elegáns összeállítás a króm ablakkerettel. Az utolsó kép 10:13-kor született erről a gyönyörű  Jag-ről, de ekkor már minden pályázó elhagyta a helyet.
Miután kiürült Rust, mi is mentünk tovább jó spotterhez híven Bécsbe, hisz ha már a határ túloldalán vagyunk és még korán is van, naná, hogy elugrunk vadászni egy kicsit a szomszéd fővárosba. Egyébként is, késő délutánra tervbe volt az út ismét a tóhoz, hogy a szlovákoktól visszatérő klubosokat még tudjuk fotózni, míg engedik a fények, addig pedig el kellett valahol ütni az időt. A városhoz közeledve elkapott minket az idei nyárra szinte végig jellemző monszun időjárás, nem úsztuk meg szárazon a kirándulást. Sajna az eső kicsit elriasztotta (érthetően) a komolyabb gépeket attól, hogy megmutassák magukat az utcán, de így is sikerült pár klassz autót fogni.
  Ha esik, ha szakad, egy-egy komolyabb négykerekű mindig akad az osztrák fővárosban, ahogyan azt a képen szereplő 360 Modena is bizonyítja.
 Piros 996 Carrera 4S piros felnikkel – szokatlan, de egyáltalán nem olyan rossz összeállítás.
A fekete tőlünk nyugatra is nagy divat még mindig. Nagyon várok már egy szép, színes 991 Turbo/S-t, tavaly december óta csak feketékhez, egy ezüsthöz és sok fehérhez volt szerencsém. No, nem mintha ezekben a színekben ne lenne komoly.
 Egy nagyon-nagyon vagány BMW! Imádom a típust. Állva most csodálhattam meg először Z1-est, de menet közben se volt még sokhoz szerencsém, talán háromhoz. Az ugye mindenkinek megvan, hogy az ajtók a küszöbbe süllyedve tűnnek el nyitáskor? 
 Reméltük, hogy hozzá is lesz szerencsénk. Az esős idő miatt ugyan kevésbé voltunk bizakodóak, de egy garázsban végül megtaláltuk a várt 458 Specialét! A színkombináció ízlés kérdése, nekem nem tetszik, de vitathatatlanul különleges, nagyon örülök neki, hogy le sikerült fotózni.
 Egy magyar, kék Continental GT is feltűnt a színen.
Ismét egy matt-fekete autó, ezúttal egy 996 Turbo. Igen, sajnos tényleg ráállt az oszlopra, reméljük egy minimális rendszámtábla nyomorgatással megússza.
Most pedig vissza Rustba! Kicsivel 6 óra előtt érkeztünk meg másodszorra vadászatunk fő helyszínére. Egyből az ezüst 12C Spiderrel kezdtünk, mely a városka egy terén várta a magyar fotós különítményt. Az eső a Bécsben töltött utolsó negyed órában elállt, de természetesen a Fertő tóhoz tartva utolértük a felhőt, így folytathattuk az ázós fotózást. Napközben rögtönöztem egy kiváló megoldást: esernyőm szárát a dzsekim egyik zsebébe tettem, erre jól ráhúztam a cipzárt, hogy ne mozogjon, az ernyő tetejét pedig fejemen támasztottam. Ez működött annyira, hogy lassan sétálva, illetve leguggolva, felállva ne mozogjon az adaptáció, ezzel elősegítve a két kézzel való fotózást. Ajánlom mindenkinek a technikát (bár azért a gép sem úszta meg víz nélkül teljesen, ahogy mi sem)! Bár ha így folytatja az idő, az ultimate spotter megoldás valószínűleg a vízhatlan gép és a kopoltyú növesztése lesz. 
 Ferrari trió az esőben: 360 Modena – California – F430 Spider
 A brutális LM002 is visszatért késő délutánra.
 996 Turbo-t sem láttam még ilyen színben, nagyon ízléses volt! 
 És ezért néztük be az előző napi képeken a Gallardot. Innen teljesen meggyőző:
 Nem is gondolná az ember, milyen jól mutatnak a DBS felnik a V8-ason!
 Porsche 996 GT3 MkI – a második GT Porsche a napról.
 Természetesen nem maradhat el kép a GT2-es elejéről sem:
 Közben begurult egy C5-ös Corvette is.
 A nap utolsó képe ez a tükröződős fotó lett:
A rossz idő ellenére nagyon elégedettek lehetünk a túra eredményével, sok-sok szép képpel és komoly fogással tértünk haza. Két fájó pont azonban akadt: lemaradtunk egy menet közben látott új, fehér Aston Martin Vanquish-ről, sajnos nem sikerült megtalálnunk Bécsben. A másik autó egy ezüst Lamborghini Diablo VT volt, mely a rendezvény harmadik napjára már nem maradt sajnos. A sok egyéb autó azonban kárpótolt minket,  nyugodt szívvel kijelenthetem a többiek nevében is, hogy abszolút megérte! 

Author: Bacsa Zoltán