Mint minden magyarországi oktatási intézményben, nálunk is beindult az online tanítás. Az osztály Facebook-csoportja virtuális osztályteremmé változott, amit egész kényelmesen belaktunk mostanra. Persze akadnak zökkenők, és ezeket a mi, átlagtól kicsit eltérő habitusú és agyműködésű diákjaink a maguk eszközeivel igyekeznek feldolgozni. Az elmúlt napok a nehézségek mellett bőven hoztak vicces pillanatokat is.

Az első nap rögtön kiderült, hogy milyen előnyei vannak az otthonról kapcsolódásnak.


Az élő videós bejelentkezéseknek megvan a maguk varázsa. Hol a kép nem az igazi:

hol az internetkapcsolat hagy ki időnként:

Az otthon végezhető fizikai kísérleteknél kiderülhet ez-az, amire senki sem számított. A feladat: a felületi feszültség fogalmának meghatározása és bebizonyítása. Hozzávalók: víz, szappan, őrölt bors (a furcsa nyelvhasználat nem véletlen, de ki is derül a szöveg tartalmából az oka)

Művészeti feladat önfeláldozó modellel:

A virtuális múzeumlátogatás során mindenki éppen úgy viselkedett, mintha tényleg elmentünk volna együtt valahová.

Volt, aki nem jutott be a kiállítótérbe:

És volt, aki eltévedt odabent:

Néhány feladat esetében néha nem árt egy kis türelem, és nemcsak a tanár részéről

Mi tagadás, mi is emberek vagyunk, jólesnek az apró gesztusok:

Ezt pedig az egyik közösségi oldalon egy szakmai csoportban találtam. Iskolánk egyik munkatársa kér segítséget, mert apró technikai problémája akadt.

Egyszóval: a körülményekhez képest minden rendben nálunk. 

Powered by WPeMatico