Játékok papírral és ceruzával: 13+1 játékötlet

Papír, ceruza, gyerek: egy óra kreatív játék.

Sok olyan játék van, amihez nem kell más, csak toll és papír. Célszerű egy kockás füzetet, vagy lapot használni, ez többféle játékhoz is jó, de egyes játékokhoz megteszi  bármilyen papírlap, régi asztali naptár is. Mindegyik játék  fejleszti a logikai gondolkodást, az összefüggések megértését és még jó móka is.

Most kifejezetten társasjátékokat hoztam, a rajzolós játékokat itt találod.

Amőba: ugye, emlékeztek? De ha valaki még nem játszotta: a játékon kockás (jó, tudom, négyzetrácsos) papíron kell játszani. Ketten játsszák, az egyik játékos X, a másik O jeleket tesz. Az nyer, akinek 5 db jele kigyűlik egymás mellett függőlegesen, vízszintesen, vagy átlósan.

Akasztófa: az egyik játékos gondol egy szóra, és a másik játékos megpróbálja kitalálni a szót a szóban szereplő betűk kitalálásával.
Annyi vízszintes vonalat kell húzni, ahány betűből áll a szó. Ezután a játékos betűket mond, ha az szerepel a szóban, akkor a helyére kerül, ha nem, akkor kezdődik az akasztófa rajzolása az emberrel. A játék akkor ér véget, ha a játékos kitalálja a szót még azelőtt, mielőtt készen le van rajzolva az akasztófa, vagy az akasztófa és az ember lerajzolásra kerül. Innen letöltheted.

Szórajzoló: Szólásokat, vagy összetett szavakat kell lerajzolni, és kitalálni. Úgy, mit az Activity-ben.
Ország, város:   Az egyik játékos magában mondja az ábécét, majd valaki megállítja, ahol éppen tart, azzal a kezdőbetűvel kell országot, várost, fiúnevet, lánynevet, növényt, állatot, tárgyat írni a papírra. (Innen egy nyomtatható példány letölthető a gyors játékhoz).

Területfoglaló

Ez a területfoglaló játék jó szórakozás, igazi stratégiai játék. Mindenkinek van egy színe. Mindenki két vonalat húzhat, vízszintesen, vagy függőlegesen, (átlósan nem), és persze csak két, egymás melletti pont között. A  csak saját színnel bekerített terület – akár egy négyzet, akár több – számít, akinek nagyobb a területe a játék végén, az nyer. A játékot itt találod.  De természetesen egy négyzetrácsos, vagy a technika csomagból egy pöttyös lap  megfelel.

területfoglaló

Torpedó: Két játékos van, mindkettőnek van két darab 10X10-es négyzetrácsos lapja: felül 1-10-ig beszámozva, alul A-J-ig jelölve. Az egyik lapra rajzolják /rakják a saját flottáikat, úgy, hogy egymásét ne lássák. A játék során az ellenfél területére adhatnak le lövéseket a koordináták bemondásával. Ha a lövés nem talált, akkor ezt közlik, és az üres lapon a támadó jelöli magának (például egy X-et rajzol). Ha volt találat, akkor O-t. Felváltva lőnek, a hajó akkor süllyed el, ha minden darabját kilőttük. Az győz, aki hamarabb kilövi a másik hajóit.

A hajók méretei: 1*5 egység, 1*4 egység,  1*3 egység, 2*4 egység, 1*2 egység

Vicces mondatok hajtogatással: Ki? Kivel? Mikor? Hol? Mit csinált? Az első játékos a Ki? kérdésre válaszol, úgy, hogy társai ne lássák, majd behajtja a papírt, a második a Mikor?  kérdésre ad választ, majd behajtja a papírt, és így tovább. A végén valami vicces mondat kerül ki, amin lehet jókat derülni.
Bolha: A lényege az, hogy számokat írunk a lapra, tetszőleges helyre: Két játékos van, mindkettőnek különböző színes ceruzája. Az első játékos egy vonalat (tetszőleges görbe vagy egyenes vonal) húz az 1. pontból a másodikba. A játszótárs a 2. – > 3. pontba, és így tovább.  irekt nem zárhatunk le egy területet a saját színünkkel (hogy a másik ne tudjon bemenni), csak ha másfelé nem tudunk “menni”. Az nyer, aki egyszer se, vagy a legkevesebbszer ment át a másik fél vonalán.
Területfoglaló dobókockával: Minden játékosnak van egy azonos méretű négyzetrácsos táblája (lehet ez egy fél kockáspapír, a lényeg, hogy egyforma legyen). 2 dobókockával dobunk, az értékeket összeadjuk (vagy összeszorozzuk), és annyi mezőt színezünk be, amennyi az eredmény. Az nyer, aki hamarabb beszínezi az összes négyzetet.
Rajzold le, amit írtam, írd le, mit rajzoltam.  Több játékos is lehet. Mindenki kap egy papírt, erre felír egy összetett mondatot. Ezt a következő játékos megnézi, behajtja, majd lerajzolja. a következő játékos a rajzot nézi meg, majd behajtja, és ír tróla egy összetett mondatot. Majd így tovább. A végén jót lehet nevetni a papír teljes tartalmán.

Vezesd a kezem: 2-nél több játékosnak. Az egyik játékos beszélni, a másik rajzolni fog. A rajzoló becsukja a szemét. A “közönség” rámutat egy tárgyra a szobában. A beszélő nem mondhat semmit a tárgyról, csak a rajzolót irányíthatja, hogy rajzoljon egy vonalat, tegyen rá merőlegesen egy másikat, stb. vagyis instruálja a rajzolót. A végén a rajzolónak ki kell találni, milyen tárgyról van szó. Aztán cserélnek.
Játék a telefonnal: nos, ez egy kicsit kivétel, de telefonon kógó kamaszoknak jó. Mindenki ír X db kártyát, pl. ilyen szöveggel: a legjobb fotód a telefonodban, a legviccesebb kép a Google-ban XY sztárról. Ilyen jellegű kihívások. Aztán húztok egy kártyát és mindenki teljesíti a feladatot, majd eldöntitek (vagy egy játékvezető eldönti), ki lett az adott körben a győztes.

4 igaz, egy hamis: A játék során mindenki 4 igaz, és 1 hamis állítást ír magáról egy papírra. Ha végeztek, anya/apa összegyűjti azokat, és felolvassa őket. Az első feladat az, hogy kitaláljátok, hogy ki írta az állításokat, a második pedig az, hogy megtalálják közöttük a hamis mondatot. 

Dinnye: amikor már teljesen elfáradtál a tanulásban. rajzolj egy versenypályát (utat) a papírra, szélesebb, keskenyebb utakkal, kanyarokkal. A tollat helyezd vízszintesen, majd pöcköld minél messzebb. Ahol a hegye megáll, oda kell tenni a jeledet (kör vagy X). Felváltva lehet pöckölni, az nyer, aki végül a célba ér.

Te ismersz hasonlót?

Szép napot!

A bejegyzés saját képeket tartalmaz. A blog Facebook oldalához ide kattintva csatlakozhatsz.
Ha tetszett a bejegyzés, megköszönöm, ha megosztod másokkal is. Köszönöm, hogy meglátogattál, térj be máskor is, érdekes inspirációkkal, egyszerű receptekkel, könnyen kivitelezhető ötletekkel várlak. ♡

Powered by WPeMatico

Author: blogindex.hu